Er nordiske organisationer klar til AI?
Hvordan forandrer fremkomsten af AI nordiske organisationers syn på digital transformation og deres behov for digitale kompetencer?
Hvordan forandrer fremkomsten af AI nordiske organisationers syn på digital transformation og deres behov for digitale kompetencer?
Hvordan forandrer fremkomsten af AI nordiske organisationers syn på digital transformation og deres behov for digitale kompetencer?
Udarbejdet af Tænketanken Mandag Morgen for ADD-projektet, DI Digital, Digital Dogme, EY, Finansforbundet, HK, LinkedIn, Microsoft og Netcompany
Projektledelse og case-artikler
Mette Beck Nielsen, Adm. direktør, Digital Dogme
Jakob Kaastrup Sørensen, selvstændig ledelsesrådgiver
Søren Gisselmann, selvstændig rådgiver
Databehandling af spørgeskemaanalyse og udarbejdelse af rapport
Daniel Honoré Jensen, senioranalytiker, Tænketanken Mandag Morgen
Thomas Nørskov Kjølbye, analytiker, Tænketanken Mandag Morgen
Rasmus Akstrup Wagtmann, analytiker, Tænketanken Mandag Morgen
Maria Lind Arlaud, projektkoordinator, Tænketanken Mandag Morgen
Dataindsamling
Dataindsamlingen på spørgeskemaanalysen er gennemført i samarbejde med Norstat Danmark.
Grafisk design
Michael Hernvig, Senior Grafisk Designer, Altinget/Mandag Morgen
Tryk
Vester Kopi.
Udgivelsesdato
Tilhørende cases
I Topsoe handler det om mod, når AI skal ind i forretningenOP Financial Group: Rejsen ind i AI for Finlands største finansielle institutionAI flytter små marginaler og store containere for A.P. Møller – MærskAI skal cementere Hesehus’ plads i toppenLæring er strategien for generativ AI i Teknik- og MiljøforvaltningenAkerBP: AI leverer intern support 24/7I ATP skal AI og datasikkerhed gå hånd i håndAlle medarbejdere i Netcompany er med i udviklingen af AIAI skal gøre Danske Bank til en endnu mere attraktiv arbejdsplads